SardaTic 4T


Aquesta pàgina l'he creat perquè pogueu anar veient tot el que anem penjant en el blog del Projecte SardaTic que aquest any hem engegat amb els nens i nenes de 4t. És un Projecte col·laboratiu, on aprendrem a ballar sardanes i tot allò que està relacionat amb aquesta amb l'ajuda de les noves tecnologies. Aquí, doncs, veureu el procés que anirem fent al llarg d'aquest Projecte tant engrescador.

ACTIVITAT 1: Ens presentem!

Presentació 4tB

Hola nens i nenes d'altres escoles, sóm la classe de 4tB de l'escola Mercè Rodoreda. Estem fent un projecte d'Egipte i hem triat ser la classe de les piràmides. La nostra classe està formada per 25 alumnes i aquest any tres d'ells són nous. Sóm 13 nens i 12 nenes i la nostra tutora es diu Lara. Tot i que de vegades ens barallem, ens estimem molt i sóm molt bons amics. La nostra classe està decorada amb les nostres feines, ens esforcem molt en fer-les i per això ens agrada penjar-les.
Ja tenim moltes ganes de saber coses de vosaltres!

Què sabem de la sardana?

  • Que és un ball.
  • Es balla en rotllana.
  • Es balla de puntetes.
  • És un ball tradicional de Catalunya i es balla amb les mans agafades.
  • És un ball en grup.
  • Els nois han de dur una barretina.
  • Han de dur unes espardenyes per ballar.

Què volem saber de la sardana?
  • Per què es diu sardana.
  • Com van vestides les dones.
  • Qui la va inventar.
  • Amb quina música es balla.
  • Què representa.

I vosaltres ja heu començat a ballar?

Presentació 4tC



Sóm la classe de 4TC de l’ escola Mercè Rodoreda de Martorell. El  nostre  grup  està  format  per  13  nens   11  nenes. Sóm  la  classe  dels  “ Romans”  i  ens  agrada  molt  la  música. Alguns  nens  i nenes  estem  aprenent   tocar  algún  instrument   d’altres  anem   classe  de  dansa. Estem molt contents de poder col·laborar amb tots vosaltres d'aquest project.



QUÈ SABEM DE LA SARDANA?

  • És una dansa popular.
  • Es balla en rotllana.
  • És típica de Catalunya.
  • S'agafen de les mans.
  • Es balla amb sabates de taló.
  • Normalment la ballen els avis.
  • És molt llarga.
  • Es balla en places.
  • Ballen agafats de les mans.
  • És un ball on es mouen molt les mans i els peus.
  • Porten vestits tradicionals.
  • S'acostuma a ballar en trobades, festes populars i majors.
  • S'està perdent.


QUÈ VOLEM SABER DE LA SARDANA?

  • Qui la va inventar.
  • Quin any es va inventar.
  • Per què es balla.
  • Què representa.
  • Com es balla.
  • Amb quina música es balla.
  • Com es diuen els instruments que toquen la seva música.
  • Com van vestits.
  • Per què es diu sardana.
  • Es balla a altres llocs que no sigui Catalunya?
  • Per què només es balla a les festes.
  • Qui es va inventar la música.
Nosaltres tenim moltes ganes de començar a ballar, vosaltres també?

Presentació 4tA


Sóm la classe de quart A, els jeroglífics , de l’escola Mercè Rodoreda de Martorell. Som 13 nens i 12 nenes. A la classe de música estem disposats a passar-ho bé i aprendre moltes coses sobre instruments, balls i tot allò relacionat amb la música. Ens agrada fer música, sobretot quan toquem la flauta i quan fem informàtica musical perquè aprenem a utilitzar l’ordinador i fer música d’una  manera més divertida.


QUÈ SABEM DE LA SARDANA?

  • És un ball que es fa davant d’una foguera o a vegades no (Abril).
  • És un ball típic de Catalunya (Eva).
  • És un ball tradicional a les festes de tots els pobles de Catalunya (Blanca).
  • És un ball molt divertit per les festes (Alex).
  • Fan una rotllana i s’agafen de les mans . No es balla molt sovint(Olga).
  • Es fan amb unes castanyoles. Els homes i les dones ballen junts (Rubén).
  • És un ball amb música. Les dones ballen amb els talons (Yasmina).
  • La sardana es balla amb les mans i els peus coordinats (Adrià).
  • La sardana es fa amb un vestit vermell (Dani).
  • És un ball on nois i noies ballen (Riham).
  • Les castanyoles fan el ritme del ball. La sardana es fa a la muntanya.(Diego).
  • El ball ens agrada a tots. (Khadija).
  • És un ball que es pot fer amb la família (Jaume).
  • Com a més persones ballen, millor surt el ball (Izan).
  • Casi sempre ho ballen els grans (Helena).
  • Normalment hi ha moltes persones (Biel).
  • La sardana la ballen els nens, pares i alguns avis (Naiara).
  • El ball és molt divertit (Noelia).
  • La sardana no es balla a moltes ciutats. No he vist mai ballar sardanes a Martorell (Mohamed).
  • La sardana es fa moltes vegades amb moltes persones (Kiko).
  • La sardana es balla a molts pobles (Rida).
  • La sardana es balla a molts llocs (Laia).
  • La sardana és més divertida si la balles amb amics (Adrián).

QUÈ ENS AGRADARIA SABER DE LA SARDANA

  • Com es va inventar?
  • Si es balla en algún altre país?
  • Té algún altre nom a part de sardana?
  • Com es balla?
  • On es balla?
  • Com es vesteixen?
  • Com canten. Canten?
  • Com fan la pulsació?
  • Com es deia l’home o dona que va ballar per primera vegada una sardana?
  • Què és necessita per ballar una sardana?
  • Quins instruments es fan servir?
  • La ballen nens?
  • Qui la va inventar?
  • Com és la festa?
  • Qui va inventar la música de la sardana?
  • Com es toca una sardana amb la flauta?

ACTIVITAT 2: Aprenem a ballar!

4tA del Mercè Rodoreda, aprenem a ballar!

Aquests dies estem aprenent a ballar la sardana Shardakira que ens proposa el SardaTic i la veritat és que ens costa una mica. De fet els llargs encara no els hem provat perquè abans volem acabar de consolidar els curts. Alguns de nosaltres necessitem una mica més d'ajuda. Sort que tenim companys/es que ens agafen de les espatlles per donar-nos un cop de mà amb els moviments.

Aquí teniu una mostra de com ens en sortim ballant.




A vosaltres també us costa?

4tB del Mercè Rodoreda, parenem a ballar!


Hola nens i nenes de Martorell, després d'haver estat algunes setmanes sense música, tornem amb moltes ganes i ho fem ballant. Per fi hem començat a ballar la sardana Shardakira. Ens costa una mica anar tots a l'hora quan fem el galop, però ens ho passem molt bé. També hem provat de fer els curts i ens en sortim prou bé tot i que quan la Maria ens deixa sols, ens emboliquem una mica. Encara no hem ballat els llargs  i veient els vostres vídeos ja en tenim moltes ganes. 
Voleu veure com ho fem nosaltres? Us en deixem una mostra.


Com ho porteu vosaltres això d'aguantar els braços enlaire tanta estona?


4tC del Mercè Rodoreda, parenem a ballar!


Estem molt contents de poder compartir amb vosaltres els nostres progressos amb la sardana Shardakira. Ens ho passem molt bé ballant aquesta sardana i ens agrada molt poder veure els vostres vídeos. De moment només hem practicat el galop i els curts i ja tenim ganes d'aprendre els llargs també.

Aquests sóm nosaltres ballant. 




A vosaltres que ja heu començat amb els llargs, us agraden més que els curts?

ACTIVITAT 3: Anemde concert!

En aquesta activitat el SardaTic hem anat de concert a conèixer en directe una cobla. A partir d'aquest concert, entre totes les escoles de Martorell hem creat una presentació de diapositives posant en comú les nostres valoracions del concert i ordenant tots els coneixements de la cobla que hem anat aprenent. Voleu veure com ens ha quedat?





ACTIVITAT 5: Fem el banderí de la colla!


El banderí de 4tA del Mercè Rodoreda

A 4t A hem fet un banderí on surt el pont del diable perquè es noti que som de Martorell. Us agrada?




El banderí de 4tB del Mercè Rodoreda

Aquí teniu el nostre banderí. Ens ho hem passat molt bé fent-lo i tenim moltes ganes d'ensenyar-lo.

El voleu veure?




El banderí de 4tC del Mercè Rodoreda

Aquí teniu el nostre banderí. També us presentem el nostre centre que ens ha agradat molt fer-lo. Em vist els vostres banderins i centres i ens han semblat molt xulos i diferents. 

Voleu veure el nostre?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada